Trasa

Trasa 15 km na Mapy.cz

Trasa 10 km na Mapy.cz

Hobby trasa na Mapy.cz

Poběžíte nejkrásnějším úsekem řeky Sázavy v jejímž kaňonu se nachází nádherné skály a další útvary. Po většinu trasy kolem vás budou skály nad stezkou a peřeje Sázavy pod ní. Vzrostlé dubové lesy i mechové cestičky šumících borů. Součástí delší trasy bude i výběh na vrch Medník. Jedná se o velmi pestrou trasu, na které se nebudete nudit, s mnoha technickými prvky. Stín a chládek i v létě je zde díky hustým lesům zaručen, navíc podél trasy se nachází hned několik studánek. Doběh bude na louce, takže vás už zdálky přivítají vaši fanoušci.

Delší trasa bude mít cca 15,5 km a bude mít převýšení něco přes 500 metrů, kratší trasa bude dlouhá 10 km a poběží se po rovinatých úsecích podél řeky Sázavy.

Závod je umístěn na jednom z nejhezčích míst středních Čech. Snadno dostupné autem, vlakem i autobusem. Přitom půjde o skutečně poctivý trail.

POPIS TRASY 15,5 km A VAŠICH POCITŮ NA NÍ :) + TAKTICKÉ RADY

Prvních 500 metrů vysprintujte. Znáte to, co nenaženete v prvním kilometru, už na trati nedohodníte ;) Navíc je to rovně po louce a všichni vás uvidí, takže se trochu vytáhněte.

První kilometr je po příjemné rovince. Běžíte po červené značce. Přeběhnete jediných 14 metrů asfaltu na celé trati (ještě jednáme s lidmi v obci, zda by nám povolili ten kus cesty rozbít vrtačkama a zasypat hlínou, ale zatím na to úplně pozitivně nereagují). Ortodoxní trailoví běžci mohou ale tento úsek oběhnout křovím.

A je to tady. Odbočka doprava. Neříkejte, že jsme vás nevarovali! Toto je kopec! Dalších 1,5 km vám pořádně přistřihne křídla a zkrotí vaše seběvědomí. Od poloviny kopce máte povoleno sprostě nadávat (chacha, jako kdybyste ještě mohli mluvit). Neměli jste se o Vánocích tak cpát a místo toho raději více trénovat, sorry, za to my ale fakt nemůžeme!

Připomínejte si neustále: toto je závod v BĚHU, nikoliv v chůzi nebo dokonce lezu po čtyřech. Tak koukejte makat, v duchu nás klidně proklínejte, ale pokuste se nezastavit. Koneckonců je to jen 200 výškových metrů na vrchol Medníku. Ta vzácná kytka, kvůli které tady je rezervace, už v červnu nekvete, takže se nemusíte zastavovat, abyste ji hledali.

A tradá z Medníku dolů, pořádný seběh … ouha, poněkud krátký a zase se pokračuje do kopce. Naštěstí již jen mírného, hezkým lesem, občas rovinka, vlnky. Na cca 4. kilometru přiběhnete na louku, kde cesta končí. Snad bude louka posečená, pokud ne, tak to ti první prošlápnou :)

Pokračujete po louce. Nebojte se, značení bude dobré a nejspíš i na posedu schovaný kontrolor z místního mysliveckého spolku, který pohlídá, abyste si to nezkracovali. Vlnkami dolů zpátky k Medníku a pak začne seběh dolů k Sázavě. Nejprve po široké cestě, která se bude zmenšovat, až úplně zmizí. Lesem přes zarostlé středověké zlaté doly. O případné nálezy se, prosím, podělte s pořadateli. Cesta tady opravdu není, ale značení ano. Seběhnete až k červené značce vedoucí dole kolem řeky. Pokuste se to po seběhu včas ubrzdit, přeci jen může být v Sázavě hodně vody. Jste zhruba na 6. kilometru.

Pádíte dál po červené pod skalami, nad peřejemi. Opatrně na zmatené turisty (naši pořadatelé je budou upozorňovat ze všech sil na několika místech, ale přesto … omezme společně „collateral damage“).

Hmmm … na mapě ta červená podél vody vypadá jako rovinka, ale ve skutečnosti …

Během dalšího kilometru minete tři nádherné vyhlídky, ale prosím vás … jste na závodě. A navíc tudy poběžíte ještě za chvíli zpátky a to budete potřebovat záminku k odpočinku mnohem více. Na rozcestí pod Třebsínem vás čeká technická pasáž přes potok a zase dál po červené (pořád krásná cestička, nebudeme už to v tomto popisu znovu opakovat).

Zhruba na 8. kilometru prudká odbočka z červené do kopce po malém chodníčku k občerstvovačce. Za ní pokračujete 500 metrů do kopečka takzvaným Davího vylepšením. Je to takové koryto potůčku, ale hezké a mechem porostlé. Ne, cesta tam není. Ale zase, když moc neprší, tak tam voda neteče. Kdybyste nemakali, že málem vypustíte duši, tak byste viděli, že to je docela hezké.

Ptali jsme se vás na facebooku, jestli máme ty spadlé kmeny odstranit, ale to jste se všichni holedbali, že néé …

Další 3 kilometry se proběhnete hezkými lesy kolem kopce Kněžoles, až se oklikami vrátíte opět k rozcestí pod Třebsínem, opět technická vsuvka a jste zase na červené značce a po ní už pouhých 4,5 kilometrů kolem řeky, pod skalami, krásným okolím k cíli. Ano, to je ta červená, co na mapě vypadá jako rovina. Bacha, jsou tam i nějaké ty skalní schody a tak.

Posledních 500 metrů na louce už na vás z cíle uvidíme, tak ze sebe dostaňte všechno, i kdybyste měli vypustit duši! V cíli vás čeká rakvička.

(Zapsal stavěč trati David Gladiš)

Prohlédni si fotky přímo ze závodu